Makan Malam di Meq Nor Kitchen in The Garden, Labu

Balik dari membeli barang di AEON Nilai, roger anak buah yang duduk Labu. Ajak dia makan malam sekali. Mulanya nak ke Hutan Garden Cafe. Sekali tutup daa... Kata buka setiap hari, rupanya tutup. Ke pandangan kami tertutup? Ahh sudah...

Jomlah kita ke Meq Nor Kitchen yang berdekatan di situ. Kenalah kami patah balik. Meq Nor Kitchen ni betul-betul berhadapan dengan Sekolah Menengah Agama Persekutuan, Jalan Labu, 70300 Labu, Negeri Sembilan.

Meq Nor Kitchen

Kami sampai situ lebih kurang jam 9 lebih macam tu. Pelanggan pun tak ramai sangat. Barangkali waktu begitu dah ramai yang sudah siap makan malam. Kami pilih meja yang berdekatan dengan dekorasi rumah papan yang diberi nama "ghumah uwan" dalam tulisan jawi.

Meq Nor Kitchen

Tak lama duduk di situ, staff dia datang ke meja kami beri menu untuk dipesan. Tengok dulu katanya, kalau nak pesan panggil dia. Baguslah masih mengamalkan konsep begitu. Jenis guna sistem pesanan guna QR code agak leceh sikit kan kadang.

Kami pesan chicken grill 2, chicken grill hot plate, air masak, teh o ais lemon dan air lemon. Tak lama menunggu, pesanan kami pun sampai. 

Tudiaaa set chicken grilled dia penuh pinggan. Porsi ayam yang besar. Ada mashed potato, roti, tortilla nanchos, mac n cheese dan sos black pepper yang melampau banyaknya. Pertama kali makan chicken grilled dihidangkan dengan sos blackpepper yang sebegini banyak. Memang tak kedekut betul. 

Meq Nor Kitchen

Rasa chicken grilled yang sedap. Cukup masak dan juicy. Perapan rempahnya pun sedap. Sos blackpepper pun sedap. Begitu juga dengan mac n cheese. Cuma mashed potato je yang kurang. Tak tahu lah tang mana kurang. Kurang halus? terlalu padat mampat? entahlah. Tapi gravy dia okay.

Hidangan encik suami chicken grill hot plate special sikit sebab sos blackpeppernya akan dituangkan depan kita dalam hot plate. Berasap terus jadinya. 

Meq Nor Kitchen

Tengah syok makan. Tahu-tahu tinggal meja kami je. Punyalah bersembang sambil makan sampai tak perasan orang dah balik. Pekerja pun dah kemas-kemas nak tutup kedai. Masa ni jam 11.00 malam sudah. Apa lagi, kelam kabut saya menghabiskan makanan.

Meq Nor Kitchen

Alhamdulillah...licin pinggan cuma sayur tu tak dapat nak habiskan sebab pakai braces. Kena pantang makan  sayur mentah/ulam sebab risau terselit nanti. Kalau tak pantang, awal-awal dah kunyah habis.

Makanan sedap dan service pun bagus. Bolehlah kalau nak repeat makan yang lain pula kalau terlimpas Meq Nor Kitchen ni. Suasananya menarik in the garden gitu. Ada banyak ruang makan yang menarik. Kawasan pun luas dan selesa. 

Meq Nor Kitchen

Sebelum pulang, kita ambil gambar dulu. Terima kasih anak buah jadi photographer terjun kejap. Next time kita dinner together lagi.

Bila dah sampai rumah, tengok TikTok baru perasan kedai ni tengah viral rupanya. Rajin lalu lalang naik FYP TikTok sebelum ni. Lahhh..masa pergi tak perasan pula kita.

16 comments:

  1. Suka tengok konsep kedai tu. Tenang je nak makan. Food tu memang nampak menyelerakan betul. Akak terliurrrr

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasanya kalau ramai pun masih tenang menikmati makanan sebab tempat luas dan ada jarak antara meja ke meja. Food dia sedap. Kalau terlimpas sini, bolehlah singgah.

      Delete
  2. nampak sedap grilled chicken tu..da berbulan rasanya tak makan menu tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chicken grilled dia sedap. Saya pun dah lama tak makan menu ni. Itu yang order tu. hihi...

      Delete
  3. Ehh...depan sek menengah akak rupanya 😁. Dulu-dulu zaman akak sekolah, depan tu ada warung kecik.

    Cantik dan luas tempatnya. Memang selesa gini.

    Setuju dengan Fiza, leceh kalau pakai QR tu nak membelek di skrin 😄

    ReplyDelete
    Replies
    1. Laa ye ke? Warung kecik dah bertukar kedai makan besar dah kak. Nanti kalau balik Nismilan, cubalah menjamu selera kat sini.

      Delete
  4. betul ke tu rumah wan punya?
    ke rumah someone bernama wan?
    hehehe #gurau

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi...Sekadar hiasan je kot rasanya umah uwan ni.

      Delete
  5. Tempatnya nampak cantik juga ya. Ada pokok-pokok semua....bila nampak chicken grill tu terus lapar. Hehe....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Menarik juga tempatnya. Ruang luas, selesa dan banyak pilihan tempat duduk. Menu pun banyak pilihan. Nanti kalau ke sini bolehlah cuba chicken grilled yang ni.

      Delete
  6. Aisssh saya lihat ayamnya nampak juicy dan sedap memang. Biasanya saya tak terlalu tertarik chicken chop Krn suka dry dagingnya. Tp kalo kliatan juicy seperti ini ,saya sukaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayam dia memang juicy. Tak kering. Isi pun lembut dan elok masaknya. Kena sangat dengan sos blackpeppernya yang sedap.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.