Responsive Ad Slot

Slider

Lepak Petang Di Pantai Batu Buruk

Lepak petang di Pantai Batu Buruk, port lepak menarik di Kuala Terengganu layan permandangan pantai yang cantik

Sepanjang perjalanan balik ke homestay dari Nizam Celup Tepung disajikan dengan permandangan pantai-pantai yang menarik.

Meriahnya bukan main sampai jalan jem. Mana-mana pantai meriah dengan ramai orang dan gerai-gerai jualan. Ada permainan layang-layang, ATV, kuda, lukisan dan macam-macam lagi tarikan yang ada.

Kami tak singgah sebab macam dah lewat. Tapi akhirnya berhenti lepak petang di Pantai Batu Buruk je sebab dekat dengan homestay. Lokasi yang sama saya pergi jogging waktu paginya.

Senang nak balik sebelum Maghrib.Petang-petang ramai pengunjung lepak di sini. Ada yang bawa tikar dan ada yang duduk di pasir je. Kebetulan ada bawa kerusi healing, bagi mak dan biras duduk.
 
Pantai Batu Buruk

Kami berdua layan dua beradik ni yang sentiasa nak melekat je dengan kami. Naik kereta pun tak nak naik kereta mak abah dorang. Kami suka melayan, dorang seronok. Itulah pasalnya.

Pantai Batu Buruk

Dah penat nak melayan, kita duduk lepak layan permandangan laut waktu petang sambil perati mereka main air dan pasir. Bagi peluanglah mereka main, bukan selalu. Tapi awas boleh kena air sikit je. Selangkah lagi memang menjeritlah kami.

Pantai Batu Buruk ni ada kawah laut. Nampak sikit je pasir, depan sikit tu dah macam nampak dalam dah. Pantai ni memang tak ada orang mandi. Semua lepak-lepak tepi pantai je.

Pantai Batu Buruk

Dah penat berjalan, healing tepi pantai pun best juga kan. Pantai Batu Buruk ni pun luas. Ramai-ramai pun masih ada ruang yang selesa untuk kita lepak. Pantai pun cantik. Tapi semua pantai di Terengganu memang cantik pun.

Banyak juga gerai jualan di tepi jalan besar. Sebelum gerak balik homestay, kami beli makan untuk makan malam. Malam tu tak keluar kemana-mana dah, simpan tenaga untuk jalan-jalan balik esoknya.


6
( Hide )
  1. Healing healing di pantai mmg best. Klu malam ni rasa org jual disini tau kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, memang best. Ya, ada orang berniaga di sini seperti yang saya ceritakan di atas.

      Delete
  2. Ohh kawah laut maksudnya paling laut ya kak. Ini berarti macam pantai klayar di Pacitan Jawa Timur. Dekat tepi ada paling Laut yg dalaaam sangat. JD memang tak boleh ada yg berenang di sana. Saya selalu takut dengan Laut yg seperti itu. Apalagi tak bisa berenang 😅

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya, itu apa yang saya tahulah Fanny. Saya pun seram bila tahu. Nak pergi tepi pun macam takut. Apatah lagi kalau tak bisa berenang kan.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

blogger
© Blog Sihatimerahjambu
simerahjambu