Makan Malam Di Melewar Kitchen Senawang

Bila buat post makan malam di Pine & Dine tu baru teringat ada satu post lupa nak up dalam blog. Boleh pula boleh lupa. Ini semua writer's block punya pasal lah ni. Aduhaii...

Jadi kita up lah juga cerita bulan Jun lepas, makan malam di Melewar Kitchen. Sambut birthday encik suami buat kali kedua kononnya. 

Sambut sehari awal di Senalingbucks. Di hari kejadian, malam tu balik dari kampung kita makan malam di Melewar Kitchen. Alang-alang dah terlimpas di situ nak balik rumah.

Mulanya survey juga sekitar situ cafe dan kedai makan yang menarik tapi mostly penuh. Malam Sabtu dan Ahad memang ramai orang keluar makan di kedai. Lepas tu tengok Melewar Kitchen ni masih ada ruang untuk kita penuhi, jomlah kita!

Melewar Kitchen Senawang

Eh, sukalah tengok meja ni macam kitchen island. Rasa macam makan di rumah sendiri lah pula. Interior Design Melewar Kitchen ni cantik. Luas, bersih dan selesa sebab meja pun jarak-jarak. Ada ruang makan di luar dan di dalam.

Ada satu lagi ruang untuk di sewa kalau ada sambutan birthday dan sewaktu dengannya. Saya lupa nak ambil gambar pula.

Sistem pesanan di sini pekerja akan bagi buku menu, kemudian tandakan dan tulis menu pilihan di atas kertas pesanan. Lepas tu bunyikan loceng yang ada atas meja, pekerja akan datang ambil.

Tak lama kemudian air minuman pun sampai. Eh, cepat betul buat kerja. Tak sempat nak panas bontot duduk di kerusi. Saya pesan air epal asam boi dan segelas air masak. Macam lama betul tak pesan air manis ni. Selalu minum di cafe cari kopi latte je. 

Alang-alang dah lama tak minum air manis ni, kita pesan lah minuman yang jarang minum. Sedap betul air epal asam boi ni. Masam manis yang sedang elok orang Nismilan koba.

Melewar Kitchen Senawang

Macam biasa encik suami punya menu kegemaran chicken chop. Dihidangkan bersama sos blackpepper, crispy french fries, sos cili + mayonnaise, sehelai daun salad, sebiji cherry tomato dibelah dua dan juga coleslaw.

Melewar Kitchen Senawang

Saya pula pesan chicken grilled as usual lah. Tak boleh makan crispy-crispy sangat sekarang ni. Kena berpantang sejak pakai braces. Dihidangkan sama macam menu encik suami. Yang berbeza cuma ayam je.

Melewar Kitchen Senawang

Potongan chicken grilled pertama masuk mulut terus cakap sedap. Juicy isi ayamnya dan lembut. Rasa bahan perapan tu pun sedap betul. Sos blackpepper pun sedap ada rasa pedas blackpepper tu. Kalau pedas-pedas sikit memang kita sukalah.

Coleslaw juga sedap tak muak makan. Licin pinggan kami berdua makan. Cuma sos cili je tak laku sebab dok cicah french fries dengan sos blackpepper yang sedap tu.

Melewar Kitchen Senawang

Melewar Kitchen ni kedai boleh ulang datang makan. Selain menu begini, ada juga menu lokal macam ikan bakar, masakan asam pedas, masakan cili api dan macam-macam menu lagi. Saya highlight mana yang ingat je. 

Next time boleh cuba masakan kampung pula. Makan di sini pun tenang dan selesa je. Service pun laju. Masa kami sampai ni pun dah nak dekat tutup sebenarnya. Spend masa di sini tak lama dari jam 8.50 malam sampai 9.30 malam je. Tutup jam 10.00 malam.

8 comments:

  1. Grilled chicken tu menambat mata, memang favorite. Aduii terasa je di tekak ni.

    ReplyDelete
  2. alahai... menggoda betul kedua dua menunya...saya pun suka grilled chicken, anak anak pula memang hujan ke ribut ke... tetap chicken chop. kadang tu ayahnya suruh order benda lain.. cuba la tukar menu lain... cuba rasa makanan lain pula

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eh tersama pula favourite kita. hihi..kalau dah gemar payah nak tukar lain.

      Delete
  3. tak boleh jadi ni nak kena cari juga la chicken grill malam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat menjamu selera dan dapat chicken grilled yang sedap.

      Delete
  4. Kak SA pernah makan kat sini sekali..makan nasi set lemak daging salai dia..pun sedap..cukup rasa segala..eh..nak bwak husband makan kat sini nanti la..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ooo haritu nak try juga tapi tulah masa tu tak rasa nak makan nasi. Nanti kalau datang lagi nak cuba set nasi pulak lah. Daging salai ke, asam pedas ke.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.