Makan Malam Di Pine & Dine Cafe Senawang

Pagi dan penat hiking, lepas tu pergi pasar Ampangan baru tu. Balik rumah cuci bersih barang basah dan masukkan dalam bekas simpan dalam kulkas. Penat tak hilang lagi. Petang tu lepas solat asar pergi ke Jaya Grocer membeli buah, sayur dan barang-barang yang belum dibeli.

Dah penat, rasa malas pula nak masak untuk makan malam. Dalam perjalan pulang sebelum maghrib tu kita makan di Pine & Dine di Lavender Height Senawang. Sebelum ni nak makan di sini ramai orang. Bila tak ramai orang, dapatlah kita singgah makan malam kejap.

Pine & Dine Cafe Senawang

Masa kami sampai hanya ada satu je meja kosong. Lepas kami buat pesanan, mereka dah siap makan dan beredar. Jadi, dapatlah permandangan kosong tanpa orang lain. Beginilah suasana dalam kedai. Di luar pun ada disediakan kerusi meja.

Pine & Dine Cafe Senawang

Kami pilih duduk dalam je lah. Kang kot hujan tak payah nak pindah-pindah masuk. Menarik pula seni ukiran laser di bongkah kayu ni. Belakang dia ada nombor meja sebenarnya.

Pine & Dine Cafe Senawang

Duduk je, pekerja datang berikan buku menu dan sehelai kertas. Kena tanda sendiri pada menu-menu yang dipilih. Lepas tu berikan di kaunter. Tak ada sistem pesanan menggunakan QR Code. 

Kami pesan air teh o ais lemon. Okay, just nice tak manis tak tawar dan tak masam sangat.

Pine & Dine Cafe Senawang

Encik suami pilih nasi butter chicken chop. Nasi butter dia sedap. Ayam pula rangup. Saya jamah sikit je sebab pakai braces ni kena pantang makan benda-benda rangup. Risau kang tercabut bracket. 
 
Pine & Dine Cafe Senawang

Saya pula pesan chicken grilled. Sedap betul chicken grilled dia. Sangat sangat juicy. Masak elok sampai dalam. Perapan pun sedap berasa. Ini mesti perap lama. Itu yang lembut juicy dan masak elok. Sos black pepper pun sedap. Coleslaw pun sedap. Pendek kata, semua sedap!

Pine & Dine Cafe Senawang

Makanan sedap, perut pun senang hati. Kita pun happy! Terima kasih encik suami belanja. Lain kali boleh repeat lagi makan di sini ye. Harga standard harga cafe.

Di sekitar cafe ni ada banyak lagi cafe yang menarik. Antaranya Melewar Kitchen, Kak Ngah's little Cafe, Manshor's Coffee Junior, Restoran Dapo Muo dan Sara Sofeya Cakes. 

Dekat juga dengan ST Rosyam Mart Senawang yang baru dibuka tu. Belum sempat lagi nak pergi situ sebab macam malas awal-awal ni ramai orang. 

8 comments:

  1. Uuuiii.. Sedapnya. Selamat menjamu selera.

    ReplyDelete
  2. perut tengah lapar tengok chicken chop chicken grill terus tertelan2 air liur

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alamak, silap timing masuk sini. Ampuunnnn...Makan malam nanti bolehlah mencari.

      Delete
  3. Cantik cafe nya. Grilled chicken favorite saya, nampak sedapnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cantik dan selesa juga. Yang ni memang sedap ikut selera saya.

      Delete
  4. Ye cafe dia cantik..tapi tu la masa akak pi fullhouse macam ada event...next bleh cuba gak makan kat sini

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sini macam sentiasa meriah je kak. Sebelum ni lalu penuh sampai luar. Cuba pergi weekdays atau awal sikit.

      Delete

Segala komen-komen yang telah disiarkan adalah tanggungjawab sepenuhnya ke atas penulis itu sendiri.
Pemilik blog tidak akan bertanggungjawab jika berlaku sebarang permasalahan berkaitan dengan komen yang disiarkan.
Mana-mana komen yang berbentuk iklan, mengandungi link/url, mengandungi kata-kata maki hamun atau tidak menyenangkan tidak akan disiarkan.
Begitu juga dengan unknown profile. Harap Maklum. Sekian Terima kasih.

Powered by Blogger.